Ešte stále platí, že pri zmene telekomunikačného operátora príde jeho zákazník o svoje staré číslo. Pritom od 1. mája tohto roka mal byť tento problém minulosťou a čísla sa podľa zákona o elektronických komunikáciách mali dať preniesť. Zmeniť operátora bude pre klientov pohodlnejšie pravdepodobne až v budúcom roku, pretože teraz na to nie sú splnené potrebné podmienky.
V praxi mal celý systém fungovať takto: ak mal napríklad niekto uzatvorenú zmluvu so spoločnosťou Orange a chcel prejsť k EuroTelu, mohol si nechať svoje číslo vrátane predvoľby 0905 či 0908. Rovnako aj zákazník EuroTelu si mohol k Orangeu preniesť číslo začínajúce napríklad na 0903. Operátori by o svoje predčíslia úplne neprišli, keďže by ich aj naďalej mohli vydávať svojim novým zákazníkom.
Podľa hovorcu Orangeu Petra Tótha dôvodom meškania spomínanej služby je technická náročnosť jej zavedenia a neexistujúci vykonávajúci predpis k príslušnému ustanoveniu zákona o elektronických komunikáciách. "Predpokladáme zavedenie prenositeľnosti čísla medzi mobilnými sieťami v prvom polroku 2005, čo je v súlade so skúsenosťami iných operátorov v zahraničí, kde implementácia prenositeľnosti trvala 12 až 18 mesiacov," dodal Tóth.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára