utorok 30. novembra 2004

Värttinä


Kolega Roman (a.k.a. Jeseterov Sluha) mi stiahol kompletnú diskografiu fínskej skupiny Varttina. Boli totiž na ostatnom Pohoda festivale (ja nie, len som čítal rozhovor s Mišom Kaščákom v dofo) tak som chcel vedieť čo vlastne hrajú.

Ich skladby (aspoň tie z raného obdobia) sú melodicky a aj celkovo zvukovo veľmi podobné pesničkám z ruskej filmovej rozprávkovej klasiky - bábušky stoja a spievajú veľmi rýcho a úplne charakteristicky rusky ľudovo. Teda myslel som si že je to charakteristicky rusko ľudovo, ale už viem že aj fínsky folklór je zvukovo veľmi podobný. Nerozumiem síce ani slovo, ale je to podobné. Keby som nevedel čo-to po ruske a nerozumel tým ruským bábuškám, považoval by som to za pesničky z tej istej oblasti. Ale veď Rusi a Fíni sú vlastne susedia...

Žiadne komentáre: