Vidlicový osmiválec s Rootsovým kompresorem má objem 8,15 litru a jen samotný kompresor si při plné zátěži bere z výkonu kolem pěti set koní. Blok motoru je celohliníkový a pro maximální pevnost nemá ani žádné kanály pro vnitřní vodní chlazení. Firma TFX, která ho vyrábí, si za něj účtuje 5700 dolarů a s trochou štěstí vydrží v autě celý závodní víkend.a linka na článok.
Jeho spotřeba je přiměřená výslednému zrychlení a při každém pokusu, kterému se při závodech říká „run“, spolkne motor najednou 10 amerických galonů paliva (37,8 litru). Přepočteno na naší obvyklou míru mu tak vychází 9 450 litrů/100 km.
Těch sto kilometrů je však čistě teoretických, protože motor vyžaduje například každých osm pokusů (neboli po ujetí ostrých 3,2 kilometru) výměnu klikové hřídele. Kompletní prohlídku s částečnou generálkou provádějí mechanici po každém pokusu.
Svetlu trvá 10-42s kým vo vákuu prejde vzdialenosť rovnajúcu sa priemeru prótonu. A samozrejme, 42 je zmysel života, vesmíru a vôbec (Douglas Adams, Stopárov sprievodca po galaxii)
pondelok 6. júna 2005
0 - 540 km/h za 4,5 sekundy
Nie som veľkým fanúšikom dragsterov. Možno preto že sa u nás vysiela len F1. Kolega mi poslal linku na článoček o dragsteroch, nemá zmysel opisovať tu všetky technické detaily tak pridám len krátky výťah
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára