piatok 4. mája 2007

Výdrž batérie v PDA

Spravil som veľký objav na poli šetrenia energie pri čítaní ebookov na mojom ebook readeri (viac v staršom článku o Sony Reader).

Vybadal som, že keď posúvam stránky kliknutím na spodnú časť obrazovky, reader má omnoho väčšiu spotrebu ako pri klikaní na mikrospínačové tlačidlo na posun dole.

Neviem presne čím to je, ale mám teóriu:
Reader beží v podtaktovanom režime (10 MHz, spomalená zbernica a v podstate všetko čo sa spomaliť dá) a samotné čítanie kníh vyžaduje výkon procesora len pri obracaní stránok. Keď kliknem na display, musí sa ale aktivovať systémová obsluha dotykového displaya, previesť súradnice kliku a vyhodnotiť či som klikol do spodnej časti obrazovky a chcem ísť skutočne o stránku ďalej. Keď ale stlačím tlačidlo, nemusí sa prepočítavať ani zisťovať nič, proste sa len prejde na ďalšiu stránku.

Nemám to ako zmerať, ale úspora sa mi zdá asi štvrtinová.

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

zaujimave. ja som si zacal zvykat tukat do displeja, ale asi sa toho zvyku zbavim :-)