streda 2. mája 2007

Jigdo

Fedora Unity začala od 1.4.2007 dodávať respin balíky len cez jigdo (Jigsaw Downloader). Som zvyknutý na torrenty, preto som bol trošku smutný, ale po zistení že existuje win32 port som tomu dal šancu a stiahol som si klienta.

Po rozbalení som našiel zopár cygwinových bináriek (basename, dirname, grep, gzip, mkdir rm, sed, sh, wc, wget) a celkovo som zostal príjemne prekvapený konceptom.

V princípe ide o to, že rôzne ISO obrazy diskov môžu zdieľať nejaké spoločné časti, je preto zbytočné prenášať tieto už stiahnuté časti znova. Pri upgrade verzie na novšiu preto niekedy treba stiahnuť len malú časť skutočne zmenených dát, zvyšok sa použije zo starších obrazov.

Na konci spracovania súboru ma rozosmial pomerne špecifický humor:

Found 1 of the 1 files required by the template

Successfully created `FC-20070401-2.6.20-6-i386-disc1.iso'

-----------------------------------------------------------------

Finished!

The fact that you got this far is a strong indication that `FC-20070401-2.6.20-6-i386-disc1.iso' was generated correctly. I will perform an additional, final check, which you can interrupt safely with Ctrl-C if you do not want to wait.

OK: Checksums match, image is good!

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

jo, Debian to na ISO image pouyiva davnejsie. Ale nie je obmedzeny len na tento sposob, pocitam, ze je pomerne narocny pre BFU