streda 22. augusta 2007

Vista a Office2007 - zbytočný upgrade

Podľa mojich kritérií je Joel Spolsky dosť Microsoft pozitívny človek. Vo firme používa Visual Studio, MS SQL databázu, na serveroch majú windows, ... Ale keď už Joel Spolsky vyhlási
I've tested Office 2007 extensively, and find it a tolerable replacement for the previous version, although it's extremely frustrating every time I have to spend several minutes finding something that I knew exactly how to find in the previous version. Even though there's no reason to upgrade to Office 2007, if you're setting up a new system, it's just as good as the previous version, even a little better in some places. But Vista is another story.

I've been using Vista on my home laptop since it shipped, and can say with some conviction that nobody should be using it as their primary operating system -- it simply has no redeeming merits to overcome the compatibility headaches it causes. Whenever anyone asks, my advice is to stay with Windows XP (and to purchase new systems with XP preinstalled).

Testoval som Offce2007 a hoci je extrémne otravné tráviť minúty hľadaním niečoho o čom som v predchádzajúcej verzii presne vedel nájsť, pripadá mi ako tolerovateľná náhrada predchádzajúcej verzie. Aj keď nie je žiadny dostatočne dobrý dôvod upgradovať na Office2007, pri kúpe nového počítača je Office2007 minimálne taký dobrý ba možno dokonca aj o trošku lepší ako predchádzajúci Office. Ale Vista - to je iný príbeh.

Na domácom laptope Vistu používam od jej vydania a som presvedčený že by sa nemala používať ako primárny systém. Nemá totiž natoľko presvedčivé výhody, aby prekonali problémy s kompatibilitou. Moja rada v tomto prípade je - nechajte si Windows XP a kupujte nové systémy s predinštalovanými Window XP.
tak s novým software od Microsoftu niečo nebude v poriadku.

[Joel on software]

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Nesouhlasim, Vistu pouzivam delsi dobu a jsem s ni velmi spokojen, protblemy s kompatibilitou zadne. Je asi zbytecne kupovat ji jako upgrade poslednich Windows XP, ale jako novy system doporucuji prave Vistu. Vice o systemu i novych officech najdete na http://www.emag.cz/rubrika/vista-office-2007/

Andrej povedal(a)...

Či upgradovať na Vistu alebo nie je vecou názoru, ale kolega ktorý dostal Vista notebook mesiac nadával a potom preinštaloval XP-čkami.
A kupovať drahší hardware len kvôli tomu aby mu na ňom nový systém behal pomalšie a s väčšími nárokmi ako starý - to sa mi nezdá veľmi optimálne riešenie.

Anonymný povedal(a)...

Vista je hroznaaaaaa.... mal som osobne vela problemov so softom, tvorim mimo ineho hudbu a zazil som velke problemy pri instalacii...viacere programy sa mi nedali nainstalovat a dokonca mi nechcel po instalovani jedneho z programov ani nabehnut system-musel som ist do nudzoveho rezimu a tam zas deinstalovat dany soft. vista je podla mna momentalne nedostacujuca a kazdemu odporucam Win XP!!!!!!!!!!!!!!!

Brhlik povedal(a)...

Podla mna aj dost zalezi na tom aky system uz pouzivam, napriklad ja mam XP a uplne mi staci, skoro vsetky programy na nom idu takze nevidim dovod menit ho za vistu... a suhlasim s Andrejovym nazorom, Vista skor zatazuje system a to nieje zrovna uzitocne...