piatok 10. marca 2006

Writely

Pred časom som v týždni čítal článoček o online textovom editore writely.com. Dnes som sa dozvedel, že ho kúpili gúglači.

Iste, po maile a talku je to útok aj na textový editor. Paranoik vo mne hovorí že nie je dobré mať všetko verejne prístupné. Pre mňa je ale pohodlné mať mail prístupný odkiaľkoľvek (aj tak mám stále spustený browser a jeden tab naviac s gmailom ma fakt nezabije), archivovať si chat v gmaile a to že niekto môže čítať moje maily ma veľmi netrápi.

Keď sa niekto posadí do six.sk a zahrá sa na the-man-in-the-middle tak môže čítať terabajty pošty, chatov a irc a vo väčšine prípadov mu v tom nič nezabráni. Ľudia proste defaultne nepoužívajú ssl a ďalšie kryptovacie techniky (viď napríklad tu).

Keď budem chcieť poslať niečo fakt zabezpečené, existujú kryptovacie softy na pohodlné krpytovanie súborov. Prípadne si nasnímam nejaký biely šum napríklad z nezapojeného vstupu line-in na zvukovke, xornem ním wanabe-kryptovaný-súbor a všetci kryptoanalytici sa môžu ísť ****.

Viac sa mi páči možnosť napísať formátovaný dokument bez editovania html vo vi-čku, takže sa už teším na nové Google Writely.

p.s.: Ešte viac sa teším na online spreadsheet...

[Čo všetko vie Writely]

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

ja sa tesim na GDrive :-)

Andrej povedal(a)...

GDrive by bolo velmi narocne na konektivitu a slusny ping time. Momentalne je dostupny ten filesystem-like driver na gmail, ale mne to nejako poriadne nefunguje. Mozno linux verzia je lepsia ale zda sa mi ze windowsy nie su stavane na zariadenia s velmi dlhou casovou odozvou.