streda 15. marca 2006

Blade Runner

Dnes som sa v komentároch k jIRI-ho skvelému článku o Blade Runnerovi trošku rozpísal o tomto skvelom filme. Stáva sa...
Tak ma to potom inšpirovalo (rozcítilo, zaujalo, whatever...) že som si (zase) pohľadal množstvo informácií ako o filme tak aj o hre.
Na IMDB je prekvapivo rozsiahly materiál o pozadí filmu a rôznych srandičkách v ňom použitých. Jedna z nic je napr. o šachovej hre Batty vs Tyrell:
The moves that Roy plays to checkmate Tyrell are from a famous game played in 1851 by the German chess master Adolf Anderssen. It is known to chess enthusiasts as 'The Immortal Game' where Anderssen does actually sacrifice his Queen in order to force checkmate the very next move as in the movie.
Vždy ma bavilo hľadať takéto vtipné informácie o treťoplánových a štvrtoplánových žartíkoch tvorcov zaujímavých diel.

Update: Našiel som ďalšie detaily a vysvetlenie podobnosti medzi The Immortal Game a filmovými reáliami.

Update 2: Holden to schytá od Leona, Deckard Holdena potom navštívi v nemocnici. Táto scéna bola natočená ale nebola nikdy použitá.

[Trivia for Blade Runner]

Žiadne komentáre: