Linkové farmy sú strojom generované weby, ktoré šikovne využívajú znalosť mechanizmu určovania relevantnosti stránky. Google totiž zisťuje, koľko je na príslušnú stránku odkazov. Stránky na ktoré je viac odkazov budú asi lepšie (viac ľudí si dá prácu s pridaním linky), preto ich Google umiestňuje vyššie.
Linkové farmy tento mechanizmus využívajú generovaním stoviek krížových liniek na iné vlastné domény. Problémom je, že takéto stránky neobsahujú žiadne informácie pre hľadajúceho človeka ale len stovky liniek inam. Ak linkové farmy uverejňujú aj množstvo liniek na nejakú konkrétnu stránku s obsahom, táto získa veľký PageRank (index relevantnosti stránky v Google databáze) a zobrazuje sa vo vyhľadávačoch častejšie ako ostatné. Táto technika sa spolu s reklamou na konkrétnych stránkach často používa na zvyšovanie príjmov z reklamy (väčšia prevádzka = viac ľudí = väčší počet potenciálnych klikačov na reklamu = väčší počet kliknutí na reklamu = viac peňazí).
Linkové farmy takto znižujú kvalitu hlavného produktu (vyhľadávač) reklamnej agentúry Google. Keď bude vyhľadávač dlhodobo vracať nerelevantné odkazy, ľudia ho prestanú používať, inzerentom sa prestane vyplácať platiť za reklamy a firme klesnú príjmy.
Problémom ale môže byť aj to, že po znížení PageRank takýchto stránok klesne týmto stránkam pozícia v Google výsledkoch, následkom čoho budú mať menšiu návštevnosť, následkom čoho budú mať menej kliknutí na Google reklamy, následkom čoho budú mať menej príjmov od Google, následkom čoho stiahnu Google reklamy so svojich stránok, následkom čoho bude mať Google menej zobrazených reklám následkom čoho bude mať menší reklamný priestor a to si reklamná agentúra nemôže dovoliť.
Otázne je, či sa Google chce bulvarizovať alebo chce naďalej poskytovať kvalitné výsledky. Celý vývoj okolo linkových fariem preto nie je až taký jednoznačný a Google ich nakoniec možno ani nebude obmedzovať.
[ techcrunch ]
3 komentáre:
No mne link farmy strasne lezu na nervy. Hlavne pri nejakych menej obvyklych vyrazoch, ked mi google nic ine ani nevrati
ako sa brani google? keby sa chcel google branit tak by hodnotenie pagerank zmyzlo zo sveta. myslim ze oni vedia co robia
No Google se podle mě brání docela obstojně, tady je článek Proč Google vidí méně zpětných odkazů než Yahoo?
Zverejnenie komentára