streda 25. januára 2006

Cygwin vs EAC CDRDAO (cygwin1.dll)

Duško priniesol svoje nové CD Bratislava Hot Serenaders s tým že ho chce počúvať cez Palma tak nech mu spravím empetrojky. No problemo, naštartoval som EAC a už sa grabovalo. Muzička je to pomerne príjemná a kto má rád 30-te (?) roky 20-teho storočia, príde si na svoje.
Momentálne sa venujem písaniu textového konvertora z html do wikimedia formátu, tak mám dlhodobo spustený cygwin bash. Bol spustený aj počas grabovania. A začal haprovať. Vraj cygwin1.dll konflikt. Hmm! Tak som po chvíli vyskúmal, že pred časom som si stiahol EAC s CDRDAO (CDRDAO CD Disk At Once write engine) modulom, ten používa cygwin1.dll ktorá je k nemu priložená a táto dll-ka mala inú verziu ako tá aktuálna cydwin-ácka. Takže sa dllky v pamäti windowsov pobili, zostala tam posledná zavedená (tá staršia z CDRDAO) a softy vyžadujúce novšiu dll prestali fungovať.
EAC som ukončil, ale bash nefungoval, pretože windows evidovali že chce cygwin1.dll tak tam držali tú starú mrchu. Takže som tú starú dll prepísal na disku novou, ukončil všetko čo používalo cygwin1.dll a všetko fičí ako má.
Poučenie? Pozor na dll dodávané priamo s programom. Môžu byť staršie, windows to nerozoznajú a nastanú nepredvídateľné problémy.

[EAC | cygwin]

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

unix tools for win32 sa mi zdaju bezkonfliktnejsie. minimalne nepouzivaju cygwin1.dll :)

Anonymný povedal(a)...

no ale tam je zsh. beriem spat :-/