utorok 7. novembra 2006

Defrag

V práci mi na novom počítači pomerne rýchlo behá build, štart aplikačného servera aj deploy aplikácie. Zistil som, že je to nielen rýchlejším hardware (dualcode p4) a dostatkom pamäte (2.5GB), ale aj stupňom fragmentovania disku (SATA 7200RPM). Chvíľu som sa snažil rozchodiť automagické defragmentovanie pomocou štandardne dodávaného Windows XP Defrag a na počudovanie to nebolo až také strašné:

/start/settings/control panel/scheduled tasks/add scheduled task
[next]
[browse]
C:\WINDOWS\system32\defrag.exe

Následne vo wizardovi zapnúť denné spúšťanie:



každý deň o jednej v noci:



užívateľ s ktorého právami sa to spustí (stačí nechať default vyplnenú hodnotu):



a požiadať si o otvorenie properties novo vytvorenej úlohy:



Defragu treba pridať parameter ktorý disk má defragovať (u mňa c:) a môže sa pridať parameter na ukecaný výstup (-v). Dole bude v poli Run as vyplnený užívateľ ako v kroku 3, netreba to meniť. Pod tým zaškrtnúť nech sa defrag spúšťa len keď je niekto nalogovaný:



pre istotu ešte raz nastavenie času spúšťania:



a pomerne dôležitá vec - zastavenie ak proces nedobehne do 6 hodín od spustenia. Ak sa defraguje často, nemal by nastať problém s dlhým behom defragmentácie, ale pre istotu zostrelíme proces ešte pred štandardným príchodom do práce:



Denná defragmentácia mi ušetrí približne 15% build času a keďže build robím niekoľko krát za hodinu, je to celkom zaujímavé číslo.

Hlavná úspora je ale v nestrácaní kontextu. Build je proste taký rýchly, že ma neomrzí pozeranie z okna na Karpaty a nezačnem browsovať. Tým si zachovávam kontext a v krátkom čase môžem testovať, čo som napísal.

Žiadne komentáre: