streda 20. septembra 2006

Rozdeľovanie mp3

Pred časom som získal nahrávku koncertu vo forme 2x80MB mp3 + 2x cue súbor. Mp3 je pomerne kvalitné 44kHz stereo vbr audio a pomocou Nero Burning Rom balíka a spomínaného cue súboru sa z neho dá priamo páliť cdda. Problém je, že audio počívam cez WinAmp a keď som chcel počúvať jednu skladbu viackrát, nemohol som si ju nahodiť do playlistu ale musel som sa posúvať v rámci jedného (dvoch) skoro hodinových súborov (=nepohodlné).

Našiel som mp3DirectCut ktorý načíta mp3, k nej cue súbor a následne postrihá mp3 a vytvorí n skladieb. Šikovné, len nefunguje správne s vbr súbormi.

Po týňoch hľadania na nete mi napadlo že sa pozriem na diskusné fórum k už spomínanému mp3DirectCut. Toľko po nemecky rozumiem aby som si vyhľadal reakcie na nesprávne fungovanie s vbr súbormi a v jednom príspevku bola odvolávka na slovenský soft MusiCutter ktorý zvláda aj vbr mp3. Paráda.

MusiCutter ale neukladá nultý blok mp3 súboru v ktorom je zakódované dĺžka mp3, takže sa WinAmp pri prehrávaní dĺžku len odhaduje. V tomto mi pomohol VbrFix, ktorý vie tieto informácie do vbr mp3 zapísať.

[mp3DirectCut | MusiCutter | musiCutter]

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Svata dobroto. Kaslat na take hladanie, sam by som to vypalil na RW a grabbol naspat a bolo by. Holt, nemam taku trpezlivost.

Andrej povedal(a)...

Dalo by sa to skonvertovať aj cez lame alebo winamp na wav, pomocou dodaného cue + vyrobeného wav + nejakého virtual cd softu (alcohol120) namapovať ako nové CD a z neho cez eac nagrabbovať po skladbách naspäť do vbr mp3.
Problém je v tom, že by tam mohli nastať straty kvality a ja som chcel bezstratový proces.