štvrtok 23. februára 2006

Google Talk [vi|j]e Jabber

To že Google Talk je jabber klient nie je žiadne tajomstvo. Dokonca je to napísané na Gtalk stránkach. Dnes sa mi ale podarilo rozchodiť talkovanie s Richom cez Gtalk. Richo ma už dlhšie nalamoval na používanie nejakého jabber klienta, ale ja som človek pomerne konzervatívny a kým fungovalo icq tak som sa úspešne bránil.
Ale prišiel deň H, hodina D (™ Kubo) a icq zdochlo. Teda nezdochlo úplne, "len" zmenilo protokol, tým pádom pri prestal fungovať môj starý icq klient Trillian 0.74. Oroginálne ICQ klienty sú totálne graficky nechutné, všade samé whistles and bells (ako sa tento idiom preloží do slovenčiny?) takže u mňa nemajú šancu. Nový Trillian 3 som zavrhol pretože ten soft považuje za dobrý nápad linkovať sa pri spustení na QuickTimePro ktoré má v pamäti 30MB a na chat klienta skutočne toľko pamäte nevyhradím.
Teraz som ale skúsil napísať Richove jabberId do Gtalku a hľa! - funguje to. Paráda. Už len presvedčiť ten zástup známych čo je zakvačený na icq aby prešli na jabber. Keďže ale môj a Richov adresár majú neprázdny prienik, bude to jednoduchšie...

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Hurrra , konecne open source messaging. A este ja SIP funguje. Zaujmalo ci by bolo mozne nadviazat SIP connection medzi Google Talk a Jabber klientom. Mozno keby to niekto od-debugoval.