Ceny nafty sú relatívne vysoké a ľudia hľadajú lacnejšie alternatívy. Roky sa hovorí o možnosti použiť namiesto nafty rastlinný olej, špekuluje sa o pomere miešania s naftou a o nutnosti vymeniť vstrekovacie trysky. Britský televízny automagazín TopGear preto vyskúšal natankovať dieslové Volvo použitým rastlinným olejom (z mexickej reštaurácie je vraj najlepší). Video z relácie je na YouTube.
Záhadou zostáva aditívum ktoré pridali aj v relácii. Stránka VegetableOilDiesel uvádza, že v TopGear len zavádzajú a aditívum biely alkohol. Podľa mňa ide o denaturovaný lieh (kvôli daniam je denaturovaný lieh nepiteľný a tak sa nemusí platiť strašná daň z alkoholu), ale 3% použité v relácii sa mi zdá málo.
Problémom oleja je, že má oproti nafte vyššiu viskozitu, čo sa nepríjemne prejaví hlavne pri nízkych teplotách. Studené štarty môžu byť preto problematické alebo až nemožné.
Riešením môže byť databáza so skúsenosťami stoviek vodičov, veľa ich v zime jazdí na zmes 20% oleja / 80% nafty a v lete na 80% oleja / 20% nafty a sú spokojní.
Wikipedia uvádza že staršie modely nemeckých áut so vstrekovaním Bosch, autá s motorom PSA XUD (Peugeot, Citroën, Rover, Honda) a autá s vyhrievaným filtrom paliva úspešne jazdia na zmes olega a nafty.
[ TopGear | YouTube video | VegetableOilDiesel |Wikipedia ]
4 komentáre:
jasne. spokojni az do kompletnej generalky po 30t km. urcite si na potrebne opravy odkladaju usetrene peniaze
A Mercedes 300TD has done 58,374 miles on veg oil!
A Mercedes benz 250 TD has done 62,100 miles on veg oil!
A VW Bus T2/3 has done 93,150 miles on veg oil!
A Ford Fiesta has done 66,500 miles on veg oil!
A Opel Corsa B Combo has done 76,500 miles on veg oil!
A AUDI AUDI -TDI has done 80,000 miles on veg oil!
A VW Golf III has done 65,205 miles on veg oil!
A Opel Astra 1.7D has done 60,237 miles on veg oil!
A VW Golf SDI has done 65,000 miles on veg oil!A Opel Astra 1.9
TD has done 70,000 miles on veg oil!
Nemyslím si, že títo ľudia majú dôvod klamať.
Ešte uvediem okrajovú informáciu: Rudolf Diesel vyvíjal svoj motor pre spaľovanie uholného prachu, po neúspechoch prešiel na systém kompresiou zahriateho vzduchu so vstrekovaním olejovej hmly. Olej bol neskôr kvôli viskozite a cene nahradený naftou.
chlapce, Ty si teda priniesol novinku na svojom blogu, uplne som z toho mimo. Bohuzial Tvoj prispevok nema ani hlavu ani patu. Zjavne si technicky antitalent, ktory vytiahol z kontextu cast informacii. V kazdom pripade vsak nevies v skutocnosti nevies o co ide
Vazeny pan anonym. Som skutocne "rad" ze sem pisete pisete takuto konstruktivnu kritiku. Mozete prosim napisat z coho usudzujete ze som technicky antitalent a neviem o co ide?
Zverejnenie komentára